Dzwoń: 601 172 651 lub pisz: sklep@splendore.pl
Rosnące zainteresowanie kosmetykami przez mężczyzn 0

Jeszcze kilka lat temu mężczyzna kojarzył nam się głównie z osobą, która spędza w łazience niezbędne 5-10 minut, aby umyć zęby, wziąć prysznic, ogolić się i użyć antyperspirantu. Tak przygotowany mógł wyruszyć do pracy, na uczelnię, czy na spotkanie. Wszystko zaczęło się zmieniać kilka lat temu wraz  z nastaniem mody na metroseksualizm, popularnej głównie wśród sportowców.

Czym jest metroseksualizm?

Powstanie tego terminu datuje się na 1994 rok. Jest to zbitka słów „metropolia” i „heteroseksualizm” i dotyczy mężczyzn heteroseksualnych żyjących w dużych miastach. Metroseksualizm od lat spotyka się z wrogością niektórych kręgów i jest negatywnie kojarzony przez osoby, które mają tradycyjne zapatrzenie na męskość (typ macho). Metroseksualistę cechuje fascynacja modą i kosmetykami oraz dbanie o własny wygląd i skupianie się na cielesności. Cechy te, zarezerwowane wcześniej dla kobiet i homoseksualistów, stają się ostatnio coraz częściej dostrzegalne zarówno na okładkach kolorowych czasopism, jak i w programach telewizyjnych, czy na ulicach dużych miast. Termin „metroseksualista” po raz pierwszy został użyty przez felietonistę Marka Simpsona na łamach „The Independent” w 1994 roku.  Metroseksualista kojarzony jest z mężczyzną regularnie korzystającym z usług kosmetyczki, solarium oraz depilującym swoje ciało.

Metroseksualizm kontra dbanie o swój wygląd

Nie każdy mężczyzna dbający o swój wygląd jest metroseksualistą. Regularne odwiedzanie kosmetyczki, manicuredepilacja i korzystanie z solarium to zachowanie rzadko spotykane wśród mężczyzn heteroseksualnych. We współczesnej kulturze najbardziej odpowiadającą tej definicji postacią jest portugalski piłkarz Cristiano Ronaldo, podziwiany przez wielu, lecz naśladowany głównie przez nastolatków, którzy marzą o fryzurze „na Ronaldo”. Dorośli mężczyźni skupiają się coraz częściej na higienie, lecz nie rezygnują z atrybutów męskości, takich jak zarost, czy owłosienie ciała. Wielu mężczyzn przyznaje się do korzystania z profesjonalnych kosmetyków dla mężczyzn, dzięki którym mogą podkreślić swoją atrakcyjność.

Rola kobiet w pielęgnacji mężczyzn

Nowoczesne kobiety, które dbają o swoje ciało, pragną mieć u swego boku atrakcyjnego i zadbanego mężczyznę. To właśnie kobiety zachęcają swoich mężczyzn do zakupu kosmetyków lub same zaopatrują ich w tego rodzaju produkty. Mężczyzna, który kocha swoją kobietę, pragnie być dla niej atrakcyjny i stosuje męskie kosmetyki, dbając zarówno o urodę, jak i zadowolenie swojej partnerki.

Jak podkreślić swoją męskość?

W ostatnim czasie można zauważyć powracającą metodę na dłuższy zarost. Długi zarost wymaga jednak odpowiedniej pielęgnacji i mężczyźni często wybierają produkty, dzięki którym ich broda wygląda dobrze i świeżo. Producenci kosmetyków wypuszczają więc na rynek mydła i olejki do brody, których zadaniem jest zmiękczać i odświeżać zarost.

Przyciągająca moc reklamy

Każdy mężczyzna chciałby słyszeć, że jest męski i atrakcyjny. Tę informację doskonale znają spece od reklamy, tworząc kosmetyki „dla prawdziwych mężczyzn”. Nierzadko męskie produkty do pielęgnacji opatrzone są hasłem „tylko dla mężczyzn”, co sprawia, że panowie chętniej sięgają po produkt, który w rzeczywistości jest podobny do damskiego odpowiednika, lecz zawiera aromaty powszechnie uznawane za męskie. Mężczyźni to wzrokowcy i o tym również pamiętają specjaliści od reklamy. Kosmetyki przeznaczone dla mężczyzn wyróżniają się na tle kosmetyków damskich. Ich opakowania są ciemne i skromne. Nie znajdziemy tam wizerunku kwiatów, owoców, czy piór, tak często prezentowanych na produktach damskich. Czerń, granat i szarość to dominujące kolory opakowań kosmetyków dla panów, gdyż najbardziej kojarzone są one z męskością. Producenci męskich kosmetyków naturalnych stawiają  na opakowania ekologiczne, z szarego papieru, który jest szorstki, prosty i po prostu męski. Nazwy kosmetyków nawiązują natomiast  m.in. do słynnych rozbójników i wojowników oraz typowo męskich prac (np. drwal). W reklamach kosmetyków dla panów pojawia się natura (która nie jest jednak delikatna i wrażliwa), żywioły, walka o przetrwanie i przygoda. Te cechy sprawiają, że panowie chętniej sięgają po kosmetyki, które mają ochronić ich skórę przed działaniem zmiennych i trudnych warunków atmosferycznych oraz wzmocnić ich poczucie męskości i atrakcyjności.

Składniki kosmetyków męskich

Mężczyźni są wzrokowcami, co oznacza również, że czytają skład produktów. Jeśli znajdą tam składniki nieznane lub przeznaczone specjalnie dla pań (które kojarzą im się z delikatnością), najprawdopodobniej odłożą produkt z powrotem na półkę. To, co zachęca panów do kupienia kosmetyku, to składniki typowo męskie, takie jak chmiel, czy konopie indyjskie. Niejeden mężczyzna marzy o piwnych kąpielach, chętnie więc użyje kosmetyku zawierającego właśnie chmiel. Jeszcze kilka lat temu na rynku polskim tego rodzaju produkty były niedostępne. Dziś każdy mężczyzna może zaopatrzyć się w produkt przeznaczony specjalnie dla niego, dlatego też panowie chętniej używają kosmetyków i dbają o swoje ciało.

 

Hurtownia kosmetyczna Splendore mieści się w Warszawie na Targówku ul. Radzymińska 204. Tutaj zrobisz zakupy osobiście, otrzymasz także profesjonalną pomoc w zakresie wyposażenia salonu fryzjerskiego. Obsługujemy Klientów z Warszawy i okolic takich jak Zielonka, Ząbki, Marki, Radzymin, Wołomin, oraz z całej Polski. Nasze meble fryzjerskie wysyłamy także klientów w miejscowościach: Gdańsk, Sopot, Gdynia, Kraków, Rzeszów, Lublin, Zakopane, Nowy Dwór Mazowiecki, Płock, Płońsk, Ciechanów, Mława, Przasnysz, Mińsk Mazowiecki. Nasza hurtowania kosmetyczna obsługuje również Klientki za granicą. Zrób zakupy online.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl